Niezwykle często spotykanym problemem jaki możemy napotkać podczas pracy na komputerze jest utrata dostępu do sieci LAN. Jak sobie z tym radzić?
Jak zdiagnozować problem?
Przed przystąpieniem do diagnozy problemu, należy wyeliminować czynniki zewnętrzne, np. uszkodzenie switcha, modemu lub punktu dostępowego. Aby to sprawdzić, warto połączyć się z siecią w ten sam sposób, przy pomocy innego urządzenia – jeżeli zadziała, problem nie dotyczy czynników zewnętrznych.
Jeżeli korzystamy z połączenia przez kabel sieciowy, to najprawdopodobniej problemem jest:
- gniazdo RJ45, które może być zabrudzone (czyszczenie izopropanolem) lub uszkodzone mechanicznie (nadające się wyłącznie do wymiany),
- uszkodzony układ karty sieciowej na płycie głównej, co wiąże się z wymianą uszkodzonego podzespołu, lub zastosowaniem zewnętrznej karty sieciowej,
- uszkodzony jeden z wtyków RJ-45 lub uszkodzony kabel sieciowy,
- uszkodzony mostek południowy na płycie głównej, obsługujący kartę sieci LAN.
Serwis komputerowy
Jeżeli macie problem z siecią i nie jesteście w stanie samodzielnie go wyeliminować, zapraszamy do naszego serwisu komputerowego.