Na co zwrócić uwagę przy wyborze laptopa?

UTWORZONY | | PRZEZ MODYFIKOWANY | 21-11-2017 | KATEGORIA: Poradniki Brak komentarzy

Kupno nowego sprzętu to nie lada wyzwanie, szczególnie gdy nie do końca wiadomo na co powinno się zwracać uwagę. Jednak kupno nowego laptopa to przede wszystkim analiza własnych potrzeb.

Nawet jeżeli nie mamy obszernej wiedzy na temat laptopów, po krótkiej analizie można znaleźć idealne rozwiązanie, które sprosta oczekiwaniom na lata.

Jakość wykonania sprzętu

Bez względu na to czy laptop ma służyć do celów prywatnych czy też do pracy, warto zwrócić uwagę na jakość wykonania. Przede wszystkim obudowa sprzętu powinna być dobrze spasowana, a test na sprawdzenie obudowy jest bardzo prosty – wystarczy lekko ugiąć powierzchnię roboczą laptopa, gdy będzie skrzypiała, lub będzie zbyt elastyczna lepiej zastanowić się nad innym modelem.

Sprawdź działanie

Warto zwrócić uwagę także na to jak laptop zachowuje się podczas obciążenia podzespołów, tj. czy nie hałasuje lub się nie przegrzewa.

Ważna jest także wydajność laptopa. W zależności od tego czy będziemy korzystać z zaawansowanych programów graficznych lub gier czy tylko z podstawowych aplikacji takich jak np.: przeglądarka internetowa czy odtwarzacz multimediów, wybieramy laptopa o większej lub mniejszej wydajności.

Rozmiar laptopa

Wielkość laptopa jest kwestią indywidualną, wybór jest prosty – jeżeli sprzęt ma być mobilny warto wybrać mały laptop lub nawet ultrabook, a gdy komputer będzie bardziej stacjonarny można wybrać coś o większych gabarytach, na czym będzie się dobrze oglądało filmy.

Rozdzielczość matrycy

Warto również pomyśleć nad wyborem pomiędzy matrycą HD i Full HD, ponieważ wtedy obraz będzie bardzo dobrej jakości. Dodatkowo im wyższa rozdzielczość tym lepszy komfort pracy. Dobrym rozwiązaniem jest także matowa matryca, która nie odbija światła, co poprawia widoczność np. na świeżym powietrzu.

Zwracając uwagę na powyższe parametry, na pewno uda się zakupić sprzęt, który spełni nasze oczekiwania.

Napisz co o tym myślisz

  • *